lauantai 28. toukokuuta 2011

Koukussa

Minä en osaa virkata.
Edes koulun käsityötunneilta en muista yhtään valmistunutta tuotosta. Ketjusilmukka sentään on hallussa. Onhan sekin jo alku.

Vaan mitäpä tuosta. Koulussa olin tumpelo myös ompelussa ja neulomisessa, molemmissa lajeissa olen sittemmin kehittynyt jo melko taitavaksi. Kun nyt kirjastossa osui silmiin tämä Melody Griffithsin kirja, päätin että nyt minä vihdoin opettelen!


Kirjan lopusta löytyi tarvittavat mallit perussilmukoista. Muuten siitä löytyi valtavasti erilaisia neliöitä ja pieniä pitsikuvioita, joista ensimmäiseksi kokeiluun valitsin 'Helpon pitsineliön'. Kun pääsin jyvälle, näitä alkoi syntyä:


Tähän neuletakkiin kului lankaa odotettua vähemmän ja minulle jäi yli kerä ilman mitään järkevää käyttöä. Ajattelin käyttää sen näihin ruutuihin ja katsotaan sitten mitä niistä tulee. Tyynynpäällinen, nukenpeitto vai jotain ihan muuta?

2 kommenttia:

  1. Näyttääpä ihanalta kirjalta! Virkkaaminen on kyl aika koukuttavaa :)

    VastaaPoista
  2. Tuntuu olevan, en millään malttanut lopettaa ennen kuin lanka loppui. :) Työ odottaa vielä lopullista muotoaan. 8 neliötä siitä tuli, yhdeksäs jäi vajaaksi.

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi! :)